|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KIV / PH
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KIV
/
PH
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Počítačové hry
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
8
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Dát studentům základní znalost a praktickou zkušenost v hlavních oblastech tvorby počítačových her.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování týmového semestrálního projektu a získání alespoň 50% možných bodů z jeho hodnocení a úspěšné absolvování zkoušky.
Upozornění:
Termíny a forma ověřování splnění požadavků mohou být upraveny s ohledem na opatření vyhlášená v souvislosti s vývojem epidemiologické situace v ČR.
|
Obsah
|
1 Úvod do předmětu, vývoj počítačových her, taxonomie.
2 Gamedesign. Struktura hry, formální elementy her, dynamika herních systémů.
3 Proces tvorby. Prototypování, testování.
4 Herní engine. Struktura herního enginu, jednotlivé bloky enginu.
5 Fyzika ve hrách. Fyzikální zákony, hmotný bod, pevné těleso, kolize, ODE.
6 Síťová komunikace.
7 Skriptování. Základní přístupy, LUA.
8 Umělá inteligence. Konečný automat, plánování, ohodnocovací funkce.
9 Grafika. Základní datové struktury, scene management.
10 Nástroje pro 2D, 3D.
11 Souborový systém, správa paměti, ochrana.
12 Rezerva.
13 Prezentace her jednotlivých týmů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nystrom, Robert. Game Programming Patterns. Genever Benning, 2014. ISBN 978-0990582908.
-
Doporučená:
Gregory, Jason. Game Engine Architecture. A K Peters/CRC Press, 2018. ISBN 978-1138035454.
-
Doporučená:
Eberly, David H.; Shoemake, Ken. Game physics. 1st ed. San Francisco : Elsevier, 2004. ISBN 1-55860-740-4.
-
Doporučená:
Varanese, Alex. Game scripting mastery. Indianapolis : Premier Press, 2002. ISBN 1-931841-57-8.
-
Doporučená:
Bourg, David M. Physics for game developers. Beijing : O'Reilly, 2002. ISBN 0-596-00006-5.
-
Doporučená:
Schel, Jesse. The Art of Game Design. Independently published, 2022. ISBN 979-8848359046.
-
Doporučená:
Fullertonová, Tracy. Workshop herního designu. Akademie múzických umění, 2021. ISBN 978-8073315689.
-
Doporučená:
Eberly, David H. 3D game engine architecture : engineering real-time applications with Wild Magic. Boston: Morgan Kaufman Publishers, 2005. ISBN 0-12-229064-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
70
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
139
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní znalosti matematické analýzy a lineární algebry na úrovni předmětů KMA/M1 a KMA/LA |
orientovat se v primitivních datových typech jazyka C či příbuzných na úrovni předmětu KIV/PPA2, KIV/PC nebo KIV/NET |
orientovat se v základních řídích strukturách jazyka C či příbuzných na úrovni předmětu KIV/PPA2, KIV/PC nebo KIV/NET |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
napsat jednoduchý program v jazyce C nebo příbuzném (Java, C#) |
pracovat v týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat proces a jednotlivé aspekty tvorby počítačové hry |
vysvětlit stukturu herního enginu a jeho jednotlivých bloků |
vysvětlit základní postupy a algoritmy počítačové grafiky, umělé inteligence a sítí v kontextu počítačových her |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit gamedesign počítačové hry |
vytvořit a otestovat prototypy jednotlivých herních mechanismů |
analyzovat možné slabiny a navrhnout náhradní řešení |
spolupracovat při vývoji s lidmi z oborů mimo IT |
rozvrhnout plánované aktivity do časových rámců |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|